?> ساک دستی چیست؟ انواع ساک دستی
  • ساک دستی چیست؟ انواع ساک دستی

    ساک دستی چیست؟ 

    به رغم سابقه نه چندان زیاد استفاده فراگیر این کالا در سطح جامعه و با توجه به نو بودن آن، تا کنون نام های متنوعی به ساک دستی اطلاق گردیده است. مانند :

    • «ساک دستی»
    • «ساک خرید»
    • «بگ شاپ (Bag Shop)»
    • «شاپینگ بگ(Shopping Bag)» و غیره.

    ساک دستی تبلیغاتی نوعی بسته بندی یا در واقع به عنوان هدیه تبلیغاتی در دهه گذشته جایگاه خاصی ویژه ای پیدا کرده است.ساک دستی تبلیغاتی غالبا در موارد زیر بکارمی رود: بسته بندی کالاهای فروشگاهی مانند:پوشاک ،الکتریکی ، طلا و جواهر ، لوازم آرایشی ، ساعت قطعات کامپیوتری، لوح بزرگداشت ، لوازم یدکی ولوکس فروشی و……

    قابل گفتن است که این کالا می تواند در دست هرفرد به صورت یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک ایفای نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف سازمان یا شرکت شما بازی کند.بر عکس اینکه تصور می شود ساک دستی تبلیغاتی کاغذی به آن دلیل که جنس کاغذی و مقوایی آن از دوام کمی برخوردار است اما تجربه خلاف آن را ثابت کرده است علاوه بر داشتن استحکام بدلیل داشتن روکش سلفونی حتی توان تحمل وزن تا 10 کیلوگرم را در برخی ابعاد وگرماژ آن دارد.ساک دستی پارچه ای به دلیل استحکام و توان مناسب طول عمر مفید بالایی دارد و مدت زمان طولانی در چرخه مصرف باقی می ماند و از این رو ساک دستی پارچه ای بر اساس قیمت نسبت بسیار خوب بازدهی را داراست.

    یکی از پرکاربرد ترین ابزارهایی که برای تبلیغات استفاده می شود ساک دستی است. چرا که برای ارایه خدمات خود مانند: هدایای تبلیغاتی ، کاتالوگ و بروشور و اجناس خریداری شده توسط مشتری به آن نیاز دارید.از ساک دستی های تبلیغاتی می توان همزمان در قبال خرید مشتری یک تبلیغ از برند خود یامغازه ، فروشگاه و یا هر شرکت و سازمان استفاده کرد.

    استفاده از ساک دستی های تبلیغاتی پارچه ای تاثیر گذار ترین ابزار برای تبلیغات است چون با توجه به مقاوم بودن آن حتی بعد از خرید یا هدیه گرفتن از شما باز هم مورد استفاده قرار میگیرد.باانجام این حرکت اقتصادی تا زمان پاره شدن ساک دستی شما به صورت رایگان یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک درسطح شهر دارید وعده بیشتری از فعالیت شما آگاه می شوند و شما را با برند تجاری خود می شناسد.

    معرفی ساک دستی:

    ساک دستی سوزنی، بادوام و عمر طولانی جزء مهمترین هدایای تبلیغاتی به شمار می آید و در ابعاد و طرح های متنوع با رنگهای شکیل در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

    ساک دستی سوزنی به عنوان بهترین محصول تبلیغاتی در کلیه نمایشگاههای بین المللی، فروشگاههای عرضه محصولات گوناگون، مراکز خرید، همایش ها و کنفرانس ها، بزرگداشت ها و… جهت برندسازی و معرفی محصولات و خدمات و تبلیغ تجارت فعالیت مشتریان به شمار می آید.

    برتری ساک دستی سوزنی نسبت به سایر ساک های تبلیغاتی:

    ساک های دستی سوزنی نسبت به سایر ساک های تبلیغاتی، علاوه بر استحکام و طول عمر بالا، دارای کیفیت بهتر، تنوع رنگی بیشتر، قیمت مناسب تر و جزء محصولات دوستدار محیط زیست به شمار می آید.

    برخی از مزایای ساک تبلیغاتی سوزنی:

    • دوام و عمر طولانی
    • تولید با کیفیت در تیراژ بالا
    • قیمت مناسب نسبت به سایر ساک های تبلیغاتی
    • تنوع رنگی
    • قابلیت چاپ تا چهار رنگ
    • نفوذ ناپذیری در برابر آب
    • قابلیت شستشو
    • دوستدار محیط زیست

     

    ساک دستی تبلیغاتی غالبا در موارد زیر بکار برده می گردد:

    • بسته بندی کالاهای فروشگاهی مانند پوشاک، ساعت،  قطعات کامپیوتری و الکتریکی . طلا و جواهر، آرایشی و بهداشتی، و غیره.
    • بسته بندی هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه (سررسید)، کتاب های گرانبها ، ست های مدیریتی، لوح بزرگداشت و یادبود و غیره.
    • بسته بندی جهت  کاتالوگ ها، برشور ها .  فولدر ها، اسناد و فهرست بها و غیره . خصوصا در هنگام برگزاری فستیوال ها، سمینار ها و یا شرکت در نمایشگاه ها.

    قابل ذکر است که این کالا می تواند به تنهایی در دست هر فرد بصورت یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک ایفای نقش نماید و قطعا نقش قابل توجه ای را در پیشبرد اهداف سازمان یا شرکت شما بازی می کند. این کالا در حال حاضر در انواع و اقسام جنس های کاغذی، پارچه ای و یا نایلونی تولید می گردد، که چاپخانه کتیبه با توجه به زمینه فعالیت خود در حال حاضر فقط به تولید نوع کاغذی آن مشغول می باشد. ساک دستی های کاغذی با انواع کاغذ گلاسه، مقوای پشت طوسی و یا کرافت ساخته می گردد که دو مدل گلاسه و مقوای پشت طوسی به جهت استحکام بالاتر باید با سلفون روکش گردد.

    بر خلاف این که تصور می شود ساک دستی کاغذی تبلیغاتی ،به علت جنس کاغذی آن از دوام و پایداری کمی برخوردار است ، ولی تجربه ثابت کرده است، این محصول علاوه بر داشتن استحکام زیاد به دلیل داشتن روکش سلفونی حتی توان حمل تا ۱۰ کیلوگرم وزن را در برخی از ابعاد آن دارد. البته اصولاً کارکرد این کالا، یک نوع کارکرد فانتزی در نظر گرفته شده و برای چنین مقاصدی استفاده نمی گردد .

    ساک دستی کاغذی یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغاتی است که می تواند، تاثیر  زیادی در اذهان مخاطبان گذاشته و نظر آن ها را به اهداف مد نظر شما جلب نماید. در پایان با توجه به رسالت خود ذکر این نکته را می نماییم که با توجه به بالا بودن قیمت این نوع ساک نسبت به نوع نایلونی، قبل از هر اقدامی، با مشاور تبلیغاتی خود در این مورد مشاوره نمایید. زیرا ممکن است ببسته به شغل و نوع مخاطبان شما این هزینه تاثیری در پیشبرد آرمان ها و اهداف شغلی شما نداشته باشد.

    ساک دستی پارچه ای چیست؟

    ساک دستی پارچه ای با عمر طولانی جزء هدایای تبلیغاتی به شمار می آید و در ابعاد متنوع با رنگ های مختلف تولید می شود.این نوع از ساک های تبلیعاتی پارچه ای قابلیت چاپ سیلک را دارد . این نوع از ساکهای تبلیغاتی از پس تولید و بنا به تقاضاء مشتری روی آن چاپ و در اختبار مشتری قرار می گیرد . ساک دستی پارچه ای با دسته زنبیلی محصولی بسیار شیک . با دوام و مقاوم است. 

    فرض کنید که شما صاحب یک بیلبورد متحرک در سطح شهر هستید، با حرکت این بیلبورد در شهر عده ی زیادی از مردم با برند شما آشنا می شوند. ساک دستی تبلیغاتی این وظیفه را برای شما انجام می دهد.

    شما با ارائه ی ساک دستی پارچه ای به مشتریان، نشان می دهید که به مشتری خود و خریدی که او انجام داده است اهمیت می دهید، ارائه محصول شما در ساک دستی خرید نشان دهنده ی احترام شما به حقوق مشتری است، وجه تمایز ساک دستی خرید فرم و ظاهر خود را تا مدت قابل قبولی حفظ می کند، ساک دستی های پارچه ای با جنس غیر بافته (non woven ) ارائه می شوند. ساک های دستی غیر بافته دارای قیمت مناسب . کارایی بالا . دوام قابل قبول هستند. این ساک تبلیغاتی پارچه ای بنا به ابعاد قابلیت تحمل وزن تا 20 کیلوگرم را دارد. ساک دستی پارچه ای غیر بافته از تنوع رنگ چشمگیری برخوردار می باشد.

    تاریخچه کیف و ساک دستی

    داستان تولد کیف دستی به قرن 16 میلادی باز می گردد. از آن زمان تا کنون شکل و شمایل کیف های دستی تغییرات زیادی را به خود دیده است. نمایشگاهی در آلمان کیف هایی از قرن 16 تا 21 میلادی را به نمایش گذاشته است.

    شرکت فرانسوی “هرمس”، یکی از تولیدکنندگان نامدار کالاهای لوکس، شهرت کیف های دستی اش را بدون تردید مدیون گریس کلی است. هنرپیشه هالیوود که بعدها به همسری پادشاه موناکو درآمد، چنان به این مدل کیف علاقه داشت که در سال 1956 هرمس این مدل را به نام “کلی” نام گذاری کرد. موزه ملی بایرن هم اینک نمایشگاهی را از کیف های دستی متعلق به قرن 16 تا 21 میلادی برگزار کرده است.

    داستان تولد کیف دستی به قرن 16 میلادی باز می گردد. در آن زمان کیف های کوچک پارچه ای جزو جدایی ناپذیر کیف های دستی بودند که برای نگهداری جداگانه پول در نظر گرفته شده بود. زنان در آن دوران وسایل شخصی یا ابزار دوخت و دوز خود را در کیف های “کار” نگه داری می کردند. این کیف ها از جنس ابریشم بودند و سبد چوبی کوچکی در پایین آن ها دوخته شده بود.

    به گفته یوهانس پیچ، محقق و برگزارکننده این نمایشگاه، تحقیق روی تاریخچه کیف های دستی کار ساده ای نیست. البته کار پژوهش روی کیف های کاری مردانه راحت تر بوده است، زیرا در آن زمان اشراف عمدتا نام خود را روی کیف هایشان حک می کردند.

    تا زمان انقلاب فرانسه مردان نیز همانند زنان کیف دستی با خود حمل می کردند، پس از آن اما مد مردانه روی به سادگی گذاشت و کیف تنها به وسیله ای زنانه تبدیل شد. یوهانس پیچ معتقد است که در آینده مردان سوای ساک های ورزشی یا کیف های لپ تاپ، دوباره به سوی دست گرفتن کیف روی می آورند و کیف جزوی از مد مردانه خواهد شد.

    پیشرفت های اجتماعی و صنعتی روی مد تأثیر گذار بوده اند. برای مثال در قرن 17 میلادی پس از به راه افتادن پست، کیف های دستی مسطح با جیب های متعدد تولید شدند که از جنس چرم یا ابریشم بودند. روی این کیف ها اغلب با نقش و نگار تزیین می شدند.

    در قرن بیستم کیف های کوچک بدون دسته مد شدند. در سال های اخیر این کیف ها دوباره مورد توجه قرار گرفته اند. کاترین دوشس کمبریج یکی از کسانی است که اغلب در مراسم رسمی از این کیف ها استفاده می کند.

    کیف های روستایی که در قرن 18 و 19 میلادی رواج داشتند، امروزه نیز از نظر برخی کارشناسان بسیار مدرن تلقی می شوند. در آن دوران یکی از مدل های محبوب کیف در میان بانوان، کیسه های پارچه ای کوچکی بود که با یک زنجیر به دور مچ دست انداخته می شد.

    اختراع قطار و آغاز سفر با این وسیله نقلیه در قرن 19 میلادی موجب تولید ساک های دستی کوچک شد. از آنجایی که چمدان ها در واگن های جداگانه انبار می شدند، زنان به ساک های دستی کوچکی نیاز داشتند تا وسایل مورد نیازشان را در طول سفر به همراه داشته باشند. مارلن دیتریش، هنرپیشه مشهور آلمانی یکی از طرفداران این کیف های دستی بود. در این نمایشگاه بسیاری از کیف های به جا مانده از وی را می توان تماشا کرد.

    در دهه 1970 حمل کیف های دستی شبیه روزنامه لوله شده البته با دسته، مد شدند. یوهانس پیچ می گوید: «این کیف ها خیلی طرفدار داشتند. وقتی خانم های بازدیدکننده این کیف ها را می بینند، اغلب به یاد می آورند که خودشان هم زمانی صاحب چنین کیف هایی بودند.»

    ویژگی مهم کیف های دستی، راحت حمل کردن آن هاست. با این همه طراحان سرشناس گاهی کیف هایی با مدل هایی نه چندان معمول را در شمار اندک به بازار روانه می کنند.

    کیفی از جنس ابریشم، طرحی از کریستیان لاکروا

    به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در فوریه سال 1955 کوکو شانل کیفی را طراحی کرد که تا به امروز نیز از جذابیت آن کاسته نشده است.

     

    منبع: ویزیتک | ویزیتک | پیچک | داتیس گیفت | دستی گیفت | بیتوته